Анатолиј Некрасов, "Мајчинска љубав": рецензије и сажетак

Проблем родитељске љубави, родитељства се поставља у многим радовима и чланцима. У савременом друштву у цјелини постоји култ дјетињства, који није био карактеристичан за прошла стољећа. А понекад се неки аутори боре са тим. Међу њима је и Анатолиј Некрасов. Књига "Мајчинска љубав" посвећена је укидању митова везаних за родитељска осећања. Аутор је сигуран да су прецијењени.

Десцриптион

У књизи „Љубав мајке“, Анатолиј Некрасов напомиње да су родитељска осећања способна да наносе штету особи. Први део је посвећен чињеници да у друштву из 13. века постоји тенденција да мајчинство буде свето. То се ради уз активну подршку хришћанства. Истовремено, родитељи су прави власници, егоисти. Неко третира децу прилично изопачено. По правилу, најтеже је за дијете однос мајке према њему као "једино свјетло у прозору", главни циљ живота. Ово је понекад горе од ситуације у којој особа не прима довољно љубави од детињства.

Однос мушкарца и жене

Односи између мушкарца и жене постају прилично комплицирани с рођењем дјетета. Аутор, Анатолиј Некрасов, у Мајчиној љубави пише да је након тога мушки представник у породици потонуо у други план. А разлог лежи у мајчинској љубави. Али у рецензијама о Некрасовљевој "Мајчиној љубави", читаоци примећују да ће вољени човек размишљати о томе како да обрати пажњу на своју жену и да јој помогне у нелагодном временском периоду уместо да поставља захтеве.

Али Некрасов је сигуран да у таквој ситуацији човек постаје беспомоћна жртва, која не посвећује довољно пажње. Говорећи о мајчинској љубави, Некрасов наглашава да је осећај наклоности његовом наставку последица утицаја друштва и инстинкта. Али у одговорима на књигу Анатолија Некрасова “Мајка љубав” указује се да аутор заборавља да су осећања према мушкарцу проузрокована инстинктом, а много слабија него у односу на потомство. А ако се у односу на мушкарца он, по правилу, убрзо искључи након што се испуни главни задатак комуникације између мушкарца и жене - наставак потомства - онда у односу на децу, инстинкт заједно са снажном везаношћу траје читав живот.

Према аутору, један од најчешћих узрока многих неуспјеха и негативан утјецај образовања на особу је присутност прекомјерне пажње од стране родитеља који имају прејака осјећања. У књизи „Мајчинска љубав“ Некрасов наглашава да је свет створен тако да садржи сталну жељу за хармонијом. И ако негде постоји пристрасност, то постаје штетан фактор у животу неке особе. Ако се нешто дода, однесе се негде.

Деструктивна осећања

Некрасов је укључио животне примере описане из његове тачке гледишта у садржај “Мајчине љубави”. Дакле, он описује просечну породицу у којој мајка контролише све, а отац јој се препушта. Родитељи одгајају сина, дајући му ауто, идентификујући универзитет. Када једном затражи скупљи аутомобил - а онда мајка преузме нови БМВ. На њему младић упада у фаталну саобраћајну несрећу, судјелујући у илегалним утркама.

У овом случају, мајка пати од властитог осјећаја кривице, а плаћа и кредит за сломљени аутомобил, који је постао мјесто смрти јединог дјетета.

Анатолиј Некрасов, аутор Мајке љубави, вјерује да постоји начин да се избјегну такве ствари. Медицину види у складном развоју односа у пару и концентрацији на сопствени живот. У коментарима читалаца о Некрасовљевој "Мајчиној љубави", многи су били огорчени на чињеницу да аутор сматра да је однос између мушкарца и жене примаран, упркос чињеници да ће, уз вероватноћу од 80%, тај однос распасти за неколико година. Уосталом, према званичним подацима, у Русији је раскинуто 80% свих бракова. Људи стално прелазе преко партнера и супружника. У исто вријеме, дјеца рођена су доживотни рођаци.

Али кратки садржај “Мајчине љубави” Некрасова је такав да, као мушкарац и жена, сматра он, потребно је све време посветити једни другима. Оне морају међусобно откривати посебне особине - женственост и мушкост.

Ревиевс

Прије свега, у рецензијама о "Мајчиној љубави" Анатолија Некрасова често се појављују ријечи да не-трудни мушкарац може лако говорити о томе што би мајка требала бити, која осјећања би требала имати, јер он никада неће доживјети таква осјећања. У међувремену, многе жене наводе у својим критикама да је отац, када се родио, тихо заспао ноћу, а жена је слушала уздах бебе. Родила га је 9 месеци, хранила га, природа је била замишљена као најјачи матерински инстинкт и везаност за њен наставак. Све ово никада неће у потпуности искусити човека. Због тога је лако за њега да прича о томе, а да не доживи и не зна шта су заиста осјећаји жене.

Такодје у рецензијама књиге “Љубав мајке” Некрасов примецује да рад подсеца на мумљање цовека који је увредјен зенама. Уосталом, аутор криви женски род. Рад садржи неуспјешне и нереалне примјере, иако је јасно што је аутор покушао рећи. Његова мисао је да претјерана љубав боли особу.

Хипер-лијек има негативан учинак на дијете. Али све то даје прилично чудно и нелогично. На пример, говори о једном примјеру када је мајка свом сину дала нови аутомобил. И он је, пошто је отишао на трке, поломио. У књизи „Љубав мајке“ Некрасов окривљује мајку која је купила аутомобил за смрт одраслог младића. А то, према читаоцима, указује на Анатолијин инфантилизам. На крају крајева, сам одрасли младић је одлучио да оде на трке и убрза тамо до опасне брзине, а он је крив за његову смрт.

Такође, ауторова незрелост се манифестује у чињеници да он криви жену, с обзиром да нико никоме ништа не дугује, већ је жена дугује. И носите дете у себи, а онда више волите странца, и изградите пар. Аутор пише о томе, представљајући људе слабима и заборављајући зашто људи, примарни, постоје на Земљи.

Истовремено, као што је наведено у рецензијама о “Мајчиној љубави”, ако одбацимо све те негативне појаве, прати се главна идеја аутора, која се једноставно изражава у прилично изопаченој форми кроз призму Анатолијевих личних комплекса. А то лежи у чињеници да здравим егоизмом мајке која брине о свом животу живи своје хобије, осим детета, оно ће бити најсретније. И на најпозитивнији начин формирање дјеце је под утицајем здраве атмосфере у породици, складног односа између мужа и жене. Ради се о истинској узајамној подршци, а не стварању онога што је. Дете ће увек бити лажно.

Некрасовљев коментар на “Мајчину љубав” напомиње да су све те мисли већ биле изражене пред њим, али у облику који никога није увриједио.

Црвена нит кроз цео рад се одвија агресивним нападима на маме. У одговорима о Некрасовљевој "Мајчиној љубави", сви примећују неуспех примера које наводи. Он описује несреће са позиције да је њихова мајка крива. Иако је било могуће дати много успјешније примјере.

Такођер у рецензијама о Некрасовљевој "Мајчиној љубави", читатељи пишу да је рад написао човјек који је размишљао о стварима које никада није искусио и не би преживио, што је потпуно другачије од жена, и даје им савјете како се носити с оним што није. концептима Пише у мушком стилу. И зато што је женама тешко читати књигу. Присиљава их да се бране, и више не постоји перцепција идеје.

Позивајући се на цитате из Некрасовљеве "Мајке љубави", многи наводе да аутор гради практично све примере о опису односа између мајке и сина. И многи примјећују да се на тај начин прати и посебан комплекс Анатолије, повезан с његовим особним проблемима с мајчинском љубављу, коју је почео љутито пројицирати на жене умјесто да их рјешава.

Психолошко рођење

Други део рада описује психолошко рођење. Писац у њој описује идеју да многи људи, чак и старији, и даље остају у "утроби" мајке. Како сматра аутор, свет у овом случају исправља ситуацију, "уклања" мајку - то јест, она умире. Али њена смрт није увек у стању да ослободи дете. Почиње се буквално молити родитељу. Аутор такођер пише да је у настојању да задржи власт над дјететом, мајка у стању да се сакрије иза болести. Она може да држи децу близу себе, не дозвољавајући им да живе свој живот.

Како додијелити ресурсе

Следеће поглавље Некрасове "Мајке љубави" укратко је описано у облику података о томе како распоредити ресурсе. Аутор описује могуће приступе хијерархији вриједности. На првим позицијама за њега налазе се лични интереси, креативни раст, односи у пару. Већ тада, на сљедећем кораку, ту су дјеца, родитељи, посао, пријатељи. А ако овде постоји несклад - то може довести до проблема.

У "Мајци љубави", Анатолиј Некрасов тврди да је уобичајено да савремени човек непрестано јури за зарађивањем новца, заборављајући на друге аспекте живота.

Тако почиње да се препушта робовском раду уместо да открива свој таленат, који је у свакој особи. У међувремену, новац се може зарадити и открити ваш талент.

Односи дјеце и родитеља

Четврти и пети део “Мајке љубави” Анатолија Некрасова посвећује свом детињству и односу према родитељима. Сматра неприхватљивим увредама предака. Он напомиње да је неопходно побољшати односе са њима, истичући да је важно комуницирати са оцем, недостатак мушке енергије доводи до неуспеха у личном животу одрасле особе.

Зрелост

Последње поглавље овог рада садржи ауторска гледишта о зрелости појединца. Он истиче да до доби за одлазак у пензију хармонична личност неће доћи до криза везаног за старост, већ да прихвати улогу старих у породици.

Мудрост ће ићи у корист потомства. Некрасов сматра да је улога бака и дједова у одгоју унучади кључна, јер је то занимање за зреле личности. А зрелост не долази прије четрдесет година. У одговорима, мишљење је да унутрашња зрелост има мало везе са годинама.

Поред тога, аутор говори о важности одржавања физичког здравља. Он приписује велику улогу сексуалном животу, атмосфери љубави и изградњи вредности у животу.

Јавна реакција

Рад је изазвао веома живу јавну реакцију. Већина читалаца - око 80% - су жене. Постоје и позитивне и негативне критике. Примећено је да рад није научан. Она има езотеризам, и стога они који у почетку дијеле ставове аутора односе се на рад боље.

Многи наводе категоричне судове Некрасова о многим питањима. Критичари су на књигу реаговали веома љутито и са презиром. Постоји широко распрострањено мишљење да је аутор узео сву рационалну идеју из традиционалне психологије - предмет његовог истраживања се назива хипертиреоид, а онда га је разводнио са својим чудним дискурсом о неспецифичним стварима.

Примећено је да су најтеже критике дошле од жена. То не чуди, јер аутор у цијелој књизи изјављује да су жене одговорне и за дјецу и за мужа, али и за судбину цијелог свијета. Док су мушкарци у књизи заступљени искључиво у улози жртава - то је ситуација и са синовима и са мужевима.

Због ове диспропорције, аутор се представља као инфантилна личност, далеко од складног, што и сам проповеда. Потребно је узети у обзир да није било ревизија које би оспориле да је претјерана љубав негативна појава. А аутор тврди да се проблем хипер-бриге не схвата у друштву.

Сажетак

У овом тренутку постоји много расуђивања о томе како дјеца трпе, лишена мајчинске љубави. Али није покривен другом страном питања - патњом дјеце која пате од прекомјерних осјећаја мајке. У међувремену, скоро свака породица се суочава са овом појавом.

Претјерана осјећања мајке одређена су сложеношћу судбине дјеце, недовољном реализацијом мужа, жене, њиховим болестима и алкохолизмом, те присутношћу проблема у односима супружника.

Говоримо о ситуацијама у којима осјећаји према дјеци постају јачи од осјећаја према себи и супружнику. Када дете постане најважније у хијерархији вредности мајке, а отац и она су у позадини.

Узроци овог феномена леже у инстинкту који је природа створила посебно за опстанак врсте. Понекад се преклапа чак и са осећајем самоодржања. Мајка је способна много за добро дјетета, она је у стању ићи чак до сигурне смрти, спашавајући теле, а то се догађа у већини живих бића. И то није случајно.

Такође, мајка може искусити власничка осећања. Понекад постоје женска осећања према сину. Такав случај се често јавља када нема другог мушког представника у породици, када љубав између супружника није довољна или имају тешке односе. У овом случају, жена једноставно пројектује сву љубав коју има на свог сина. Неискориштена енергија у односу на кћер доводи до љубоморе.

Други разлог је сажаљење. И често она замењује осећај љубави. По правилу, сажаљење се јавља у односу на болесне, слабе. Али она их задржава у овој држави, доприносећи даљем уништавању, понижавању. Што више особа жали, то му је горе.

Овдје аутор "Мајчинске љубави" Некрасов даје примјер. Он описује обичну троструку породицу - оца, мајку и сина. Они имају просечан приход, породични односи нису лоши, нема свађе. Син је сасвим послушан, добро учи, не пуши, не воли дрогу. Родитељи су сретни с њим, охрабрују га, и нема потребе ни за чим. Одлучили су да више немају децу, већ да све обезбеде за њега. Покупили су га и платили за универзитет, а након куповине аутомобила. Син је желео да живи са девојком, а мајка је рекла да ће то урадити када се ожени. Љубав према сину била је јача од љубави према мужу. Односи се не погоршавају значајно, али у ствари ови нормални односи представљају велику опасност.

Следећи пример, који аутор наводи, је рођење његовог другог сина, који је био болестан. Тада му мајка посвећује сву пажњу, најстарије дијете и муж остају у позадини. И док је болесно дете добијало пажњу, добио је само више проблема. Пао је са трећег спрата, спасен, а мајка му је дала крв током трансфузије. Муж, који је остао без надзора, почео је да боли. Ускоро је млађи син зависник од дроге и умире. Аутор наглашава да када је дијете болесно, родитељи требају открити љубав у свом односу. У родитељској љубави, опоравак ће се одвијати много брже. Ако је љубав у особи коначно откривена, то је довољно за свакога.

У трећем примеру, Некрасов описује сврсисходну жену која сама решава сва питања. Главна вриједност за њу је дијете. Отац је мекан, обавља задатке супружника. Ако му се супротстави, брзо је подређен њој. Он се дуго није расправљао, одржавајући мирну атмосферу у породици. Али са таквог положаја није постао ауторитет за свог сина. И син, гледајући га, схватио је да је бити на овом положају најповољнији. И почео је да игра по истим правилима. Акумулирао је много енергије, а около су биле забране мајке. Заинтересован за ауто трке. Он се такмичио са истим депресивним људима који су тражили самопотврђивање у аматерским утркама. Овде се син претворио у другу особу - агресивну и жилаву. Док је био на управљачу са својом мајком, понашао се мирно. Био је споља пристојан.

Мајка није приметила дуалност стања сина. Њене вредности су прекршене. Син на великој брзини једном упадне у несрећу и умре. На овом мјесту аутор примјећује да људи не уче од других и својих грешака. Из тог разлога, дјеца живе мање од својих родитеља.

Даље, Некрасов примећује да мајчина љубав има виталну, дуготрајну везу са дететом. И јака је. И често под притиском мајчинске љубави, односи у младом пару се гасе. Аутор сматра да се због тога бракови распадају.

Он охрабрује жене да дају дјеци више самосталности, да се ангажују, а не друге. Неопходно је прво ставити своју срећу, онда ће доћи до промјене у дјеци. Што су зрелији, то је „мајчински“ матерински осјећај. Посесивно расположење је све јаче, агресивно. И дете, осећајући то, покушава да задржи дистанцу. То доводи до сукоба. Тада мајка почиње да боли како би везала децу. А онда често почиње да узвикује: "Све сам посветила својој дјеци." У ствари, иза тога стоји: „Нисам успио да откријем себе и своју љубав, и зато нисам створио сретан живот. Изабрао сам не најмудрији, већ лакши начин - да дам своју дјецу дјеци, стварајући им проблеме. "

Често, мајка почиње да се фокусира на децу како би побегла од недостатка смисла у својим животима. Са њима гради односе као робове или љубавнике. Она настоји да испуни њихове хирове. У овом случају, потискује иницијативу властите дјеце, развијајући беспомоћност у њима. Пошто покушава све да уради за децу, они постају хировити по њеним додацима. И она воли ту позицију. Отац постаје сувишан у породичним односима. Покушава се борити са дјецом умјесто да воли своју жену и помаже јој.

Ова ситуација и понашање оца се манифестују касније у детету. Мушка енергија у њему ће бити понижена, он ће почети да привлачи такве догађаје. Представници мушког пола ће се почети појављивати у близини дјевојке која ће је понизити. Човек ће имати супружника који ће га држати "испод пете". Човек који је био "гурнут" у породици, има потешкоће у остварењу себе у друштву. Он не лети, откривајући своје таленте, већ језа. Жена све више преузима вођство и постаје све теже да схвати. Понекад се дешава тако да супружник у потпуности открива своја мајчинска осећања, а муж се претвара у друго „дете“, и она постаје за њега „мама“. Ово такође ствара многе проблеме. Сама жена би открила много боље и била би сретнија кад би мушкарац био с њом, а не само још један "син".