Најбољи документарни филм и играни филм о холокаусту: листа, рецензије и изјаве

Други свјетски рат је један од најстрашнијих догађаја у прошлом стољећу. Нацисти су починили велики број ужасних дјела која још увијек остају у сјећању многих људи. Немци су постепено заузимали једну земљу за другом, уводећи нове законе и стављајући своје савезнике на власт, који су се држали фашистичке идеологије. Све то је довело до тако страшне ствари као што је холокауст. У ужем смислу, овај термин представља прогон Јевреја. Присилно су их слали у концентрационе логоре у којима су били приморани да обављају нехуман рад. А они који нису могли да раде, једноставно су убијени на најокрутнији начин. У овом чланку ћемо испитати најзначајније филмове и документарце о концентрационом логору, холокаусту.

Најбољи играни филмови

У целој историји кинематографије створен је велики број разних филмова на тему Другог светског рата и холокауста. Снимали су их иу Америци иу Европи. Из опширне листе одабрали смо најбоље филмове о холокаусту за свачији укус. Сви они говоре о оним старим догађајима који су заувијек промијенили свијет.

"Сцхиндлерова листа"

Ово је најбољи филм о холокаусту (играни филм). Једно од главних ремек-дела светске кинематографије, које је створио угледни амерички редитељ Стевен Спиелберг. Током своје дуге каријере, учио нас је да будемо мајстор у области забавног филма. На његовом рачуну безбројни највиши ниво боббастера. Али средином деведесетих, Стивен је одлучио да промени правац и направи реалан војни филм под називом "Сцхиндлерова листа". Филм је испао низак буџет и црно-бели, што је за модерно кино било необично. Али све то је омогућило да се у потпуности осети атмосфера тих ужасних догађаја.

Главни лик је успешан човек и бизнисмен по имену Сцхиндлер. Он је права особа која је оставила значајан траг у историји. Одлучио је да користи своје везе не за плаћене сврхе, већ да би помогао Јевреју. Тако је успио спасити више од стотину живота и постати национални херој. О његовој судбини и описат ће се у овом филму.

"Живот је леп"

Разумљиво, ова тема није могла игнорисати италијанску кинематографију. И овај народ је морао проћи кроз тешко раздобље прије него што је фашизам коначно поражен. Филм је снимио о холокаусту, познатом италијанском комичару по имену Роберто Бенигни. С обзиром на чињеницу да никада раније није разматрао озбиљне теме, било је изузетно необично посматрати га у овом жанру. У почетку филм изгледа лако, али око средине почиње да се прави озбиљан нагласак на драму. Бенигни је успјешно успио пронаћи равнотежу између тако различитих жанрова и створити право ремек-дјело свјетске кинематографије.

У средишту заплета овог филма је младић који долази из провинције у град. Сања о проналажењу посла, као и изградњи породичног живота. Главни лик је весео весели момак који у свему види само позитивне ствари. Због тога је довољно брзо успео да освоји срце локалне лепоте, у коју се заљубио скоро на први поглед. Живели су заједно неколико година. Имали су славног дечака рођеног коме су покушали дати све што им је било потребно. Али то се све променило након што су нацисти дошли на власт. Од овог тренутка, живот породице главног лика претвара се у праву ноћну мору ...

"Пијанист"

Роман Полански је веома тешка особа. Током свог дугог живота имао је прилику да прође кроз значајан број различитих инцидената. У другој половини прошлог стољећа, Цхарлес Менсон је убио своју младу трудну жену, након што је Полански такођер оптужен за разне неукусне ствари, због чега још увијек не може нормално радити у Сједињеним Државама. Не мање важна је и чињеница да је у детињству морао да сведочи свим ужасима Другог светског рата и да остане живо чудо. Онда је још био дете. Стога не чуди што је једном одлучио да стави слику на ову тешку и сасвим личну тему. Овај филм о холокаусту, Јевреји су се показали прилично великим и зарадили су огроман број престижних награда. По многима, "пијаниста" је врхунац креативности овог редитеља.

У средишту заплета је младић који је Јевреј. Живи у миру са својом породицом док не избије рат. Немци су почели да систематски истребљују Јевреје, тако да главни лик није имао избора него да покуша да побегне. Испред њега ће чекати дуге и болне године које ће заувијек промијенити његов уобичајени поглед на живот. Може ли преживјети у тако тешком времену за земљу, а не постати још једна жртва?

"Дечак у пругастој пиџами"

Овај филм се озбиљно разликује од оних приказаних горе. Чињеница је да су главни ликови ове приче обична деца која још нису имала времена да схвате пуни ужас онога што се дешава у свету. Они су приморани да комуницирају кроз велику мрежу. Један од њих је Јеврејин у нацистичком логору. Други, заузврат, је уобичајени наивни дечак и син једног од поглавара овог ужасног времена. Дете још увек не зна какве страшне ствари његов отац ради. Испред њега чека много страшних открића која ће заувијек промијенити његов поглед.

"Саулов син"

Као што смо раније рекли, филмови о холокаусту снимљени су не само у Америци, већ иу многим другим земљама свијета. "Саулов син" - риједак представник мађарске кинематографије, који је добио свјетски публицитет и стигао до највећих светских фестивала. Конкретно, син Саула је освојио награду Оскара у номинацији за најбољи филм на страном језику. Па заслужена победа.

Филм говори о човјеку по имену Саул. Он је један од многих затвореника у ужасном месту званом Аушвиц. Тамо је био најстрашнији логор смрти, у којем су Јевреји спаљени. Главни лик је особа чији је задатак био да прати затворенике на њиховом последњем путовању. Али његове одговорности се не завршавају. Онда је Саул присиљен да очисти све трагове присуства затвореника у логору. У једном од убијених, он препознаје свог сина. И онда одлучи, свим средствима, да га сахрани у складу са свим законима његове религије. Да ли ће главни лик успети у томе?

"Лажне књиге"

Прилично нетипичан филм, који је адаптација истоимене књиге, која је постала бестселер. У центру заплета је деветогодишња девојчица која живи у Немачкој. Она је присиљена да постоји у свету пуном насиља. Стварно страшне ствари се дешавају около: убиства, прогони Јевреја, сукоби фашиста и антифашиста ... све то је живот дјевојке претворило у праву ноћну мору. На крају, пронашла је утјеху у читању књига у којима је живот био много шаренији и сретнији. Да би добила нову књигу, она почиње да краде. Али да ли ће читање помоћи да се забораве све оне ноћне море које се догађају у свијету?

"Рај"

Руски филмови о холокаусту су такође вредни пажње. "Рај" - слика изузетног редитеља Андреја Кончаловског. Упркос својој солидној старости и дугој каријери, наставља да нас одушевљава изузетно оригиналним и атипичним филмовима за руски филм. Дуго смо навикли на чињеницу да ако је војни филм направио руски редитељ, он ће увијек говорити о Великом Домовинском рату. Али Концхаловски је одлучио да иде против уобичајених темеља и направио први руски филм о холокаусту. Главну улогу бриљантно је одиграла његова дивна жена.

У средишту радње је млада девојка која је наставник у локалној школи у Француској. Она већ довољно прати сав ужас који се дешава у свету. И једном је одлучила да помогне неколико Јевреја да избегну смрт. Као што је често било у тим годинама, Нијемци су, без икаквог срамоте, организовали рације на стамбеним четвртима и претресали станове, надајући се да ће наћи уточиште Жидове. Као резултат тога, главни лик је такође одведен у концентрациони логор, у којем ће имати праву ноћну мору. Може ли побећи одатле и спасити свој живот?

Листа документарних радова

У играним филмовима, приче су често украшене и мекше. У документарним радовима ово нећете наћи. Све се у њима изговара са највећом поузданошћу, па вам предлажемо да се обратите пажњи и на ове филмове.

"Ноћ и магла"

Ален Рене - угледни француски редитељ, који је снимио велики број класичних филмова. Најпознатије дјело редатеља сматра се "Ноћ и магла" - документарни филм о холокаусту, који би сваки познаватељ наше прошлости требао гледати.

"Схоах"

“Схоах” је монументални деветосатни документарни филм о холокаусту, за чију је производњу утрошено доста времена и труда. Она говори о прогону Јевреја током Другог светског рата. Филм такођер дотиче многе друге важне теме које се једноставно не могу избјећи.

Рецензије критичара и гледалаца

Филмови о холокаусту, чија листа није ограничена само на оне који су описани у чланку, одувек су били успешни и код гледалаца и код критичара. Због тога су нашли одговор и сакупили солидан новац на благајни. Сви горе наведени филмови сматрају се ремек-дјелима на много начина. Гледаоци и критичари једногласно су приметили диван заплет, непревазиђену игру глумаца и музичку пратњу. Међутим, многи људи су савјесно радили на њиховом стварању. Свако од њих треба да ода почаст, јер сада имамо прилику да уживамо у дивним филмовима и научимо детаље о тим ужасним временима из документараца. Неки од њих носе дубоку идеју, док други имају нестандардни приступ једном или другом концепту. Тако да дефинитивно нећете бити разочарани након гледања.