Филм "Лутка": рецензије, заплет, редитељ, глумци и улоге

У свету хорор филмова, дуго су постојали одређени канони, на којима се заснивају готово сви филмски романи: осветољубиви духови, крвопије, зомбије и вукодлаци, злокобне играчке и тако даље. Ова листа је бескрајна.

Позитивно се разликују

Амерички хорор филм "Долл", који је објављен 2016. године, није био изузетак. Јавност је више него једном имала задовољство гледати оживљавајуће лутке на екрану, стварајући страх не само против дјеце, већ и против одраслих хероја. Али ова касета се може поредити са другим интригантним заплетима, тако да се гледалац не фокусира на очигледне хороре код гледања. Филм “Лутка” (2016) је неколико пута преименован у производни процес, прво име је било на тамном месту, иза Становника. Кастинг пројекта је такође био праћен обртима, у почетку је Јане Леви из ремакеа Евил Деад-а постала главна глумица.

Немирна играчка

Филм "Лутка" (2016) је четврти рад америчког редитеља Виллиама Брента Белла, који је стекао свјетску славу након премијере "Обсессед". Ова слика у хоррор жанру егзорцизма са буџетом од 1.000.000 долара сакупила је 101 милион долара у светској каси, што је задовољило администрацију студија и навело га да размисли о новој фази развоја жанра. Поред овог ужаса, Белл је снимио и филм "Вукодлак" (2013) и поучан хорор филм о игрању компјутерске игре "Остани жив". Таква демонстрација посвећености жанру није игнорисана, па су продуценти филма о тајанственој играчци, без сумње, предложили Белли да преузме редитељску столицу у новом пројекту. Једина ствар са којом се режисер филма "Долл" није сложио био је, уз меку оцјену ПГ-13, успут речено, многи гледаоци и критичари такође нису волели ово стање продукције. Али напори филмске екипе су углавном били награђени, са буџетом од 8.000.000 долара, биоскоп је прикупио 64 милиона долара на благајни. Иако рецензије, филм “Лутка” је више неутралан или прилично суздржан. ИМДб оцена слике је 6.00.

Кратак опис главне интриге

Радња филма "Лутка" је искрено секундарна, активно је преувеличавана од многих филмских стваралаца, од британске класичне траке из 1945. године "Дееп нигхт" до епске приче о крвавим триковима Цхуцкија 80-90-их и још увек свјежих Аннабел из "Тхе Спелл" и Цурсес Аннабел.

Према ауторима, главни лик Грета журно напушта Америку за Енглеску, запошљавајући старијег пара као гувернанту. Девојка је сигурна да ће бити заокупљена малим комадићем, међутим, на лицу места се испоставља да ће се побринути за лутку, коју пар њежно зове Брахмс и сматра да је то њихово потомство. Одговорности Грете су наведене у 10 тачака, које регулишу сваку од својих акција у односу на играчку, имају рецепт, шта можете и шта не можете. У ствари, дечак је умро у раном детињству, али догађаји који се почињу појављивати са доласком младе гувернанте, чине да Грета верује у присуство паранормалног ентитета.

Илузије - магнет, које неконтролисано привлаче

Даље, заплет филма "Лутка" доводи до сазнања публике да Грета има тешку позадину, прошлост је прогања у лице агресивном бившем дечку. Од њега је девојка покушала да побегне пристајући на рад гувернанте у провинцијском британском селу. И његови послодавци готово одмах напуштају кућу на дуги одмор. Након низа мистичних инцидената, који се, како се испоставља касније, појавило сасвим јасно и увјерљиво објашњење.

Скоро све горе описано, гледалац је могао замислити након што је погледао приколицу. Није изненађујуће да су многи прелиминарни прегледи филма “Лутка” изразили страх да би машта аутора могла да истекне у оригиналном контексту. Али након премијере, постало је јасно да су забринутости узалудне. Сценариј, објављен из оловке дебитанткиње Стацеи Мениа, садржи шик заплет који у потпуности мења семантичку позадину онога што се догађа. Наравно, такав потез аутора не може се назвати искључиво иновативним, постоје филмови који имају нешто слично, али је у овом филму органски уграђено у заједничко платно, изгледа сјајно и неочекивано. У савременој филмској индустрији у цјелини, а посебно у ужасу, успјешна синтеза већ познатих и остварених идеја прошлости постала је практично главна врлина.

Долл мистиц

Као што кажу критике, филм “Лутка” је мешавина устаљених традиција луткарског ужаса са чувеном психолошком причом о Хенрију Џејмсу “Окрет вијака”. Драма о родитељским срцима, коју мучи смрт дјетета, „усађује се“ у детективску причу, која се након тога глатко и органски претвара у природног луткног мистика. Критичари су углавном сматрали да је редатељски рад прилично успјешан. За Белл, чији су претходни филмови садржавали много јефтиних специјалних ефеката, а не увијек примјењивог псеудо-документарног стила, 2016 трака је прво искуство у стварању чврстог, класичног филмског производа. Стручњаци филма, анализирајући филм “Лутка”, у коментарима су примијетили да је направљен на највишем професионалном нивоу, а није било ни трага аматерском отпаду у филму. Напетост у току нарације убризгава се постепено, ефикасно, али језгровито, ау кључним тренуцима живци публике заиста узбуђују. Било је могуће са сигурношћу тврдити да је пројекат најбољи у филмској режији, ако не и за "али".

Критика

Многи рецензенти у рецензији хорор филма "Лутка" са узнемиреношћу показују да је завршна трака потпуно разочаравајућа. У том тренутку, када се јавност замрзне у очекивању коначног чина, апогеја емоција пре опуштајуће таме натписа, ништа се не дешава. Слика се завршава тамо где је потребно још само неколико минута интригантних акција. Ово је изненађујуће, с обзиром на чињеницу да је Холливоод савршено способан да се придржава неписаних стандарда. Производи америчке индустрије често су критиковани због недостатка фикције, милости и душе, али врло ријетко због неусклађености са потребном дозом забаве. И замисао Белле пати од овога. Није познато из којих разлога и у којој фази производње је дошло до неуспјеха, али публика не прима пуну количину утисака о којима очекује. Наравно, публика је изразила своје незадовољство хорор филмом “Лутка”.

Глумачки ансамбл

Главну улогу у филму извела је шармантна Лорен Цохен (“Тхе Вампире Диариес”, “Тхе Америцан Фамили”), која врло убедљиво демонстрира читав спектар емоција њеног лика Грете. Директор је у интервјуу медијима више пута нагласио да је одмах с глумицом нашао узајамно разумијевање и заједнички језик. Лаурен се показала као даровита и марљива глумица, спремна да одигра чак 20 дублова у низу без жамора за редом ако је потребно.

Улога брижног продавца Малцолма, који помаже главном лику да се носи са ужасима, отишао је каризматичном Руперту Евансу (“Човек на високом дворцу”, “Хеллбои”). Један од продуцената, Харри Луццхеси, одмах је приметио „хемију“ између извођача. На слици се посебно памте спектакуларни монолози лика Руперта.

Старији пар, Брахмсови родитељи, глуми Диана Хардкеслеи (“Добра жена”) и Јим Нортон (“Америчка историја Кс”). Глумци и улоге “Лутке” су изабрали једни друге по врстама креативног тандема продуцената, узимајући у обзир преференције Брент Белла.

Нема компјутерских ефеката

Приликом стварања порцеланске лутке, прави мајстор Јетт Клине позирао је за мајстора. Његова слика се појављује у ужасу на фотографијама које брижно чувају Брахмсови родитељи. У свом изгледу редитељ је видио потребан тип: на први поглед, слатко дијете, али лако можете вјеровати да се за минут може претворити у право чудовиште.

Лутку је креирао Тодд Мастерс, познати холивудски шминкер. Он је спровео тежак задатак. Лутка је морала да има слатки, детињасти израз на лицу, али са другачијим осветљењем морала се толико променити да је добила злокобне карактеристике. Иначе, филмска екипа пројекта успела је без компјутерских специјалних ефеката, били су сигурни да чудо може бити само човек.

Нев теен хоррор

Процес снимања филма одвијао се у зидовима готичке виле Цраигдарроцх Цастле, који се налази на острву Ванкувер. Захваљујући напорима оператера Даниела Перла, који је радио на стварању легендарног хорор "Текас Цхаинсав Массацре" и његовом ремакеу, атмосфера у згради била је испуњена стварним опипљивим ужасом.

Ако погледамо филм “Лутка” са становишта млађе генерације гледалаца, за које је мало вероватно да ће видети класичне хорор филмове о Цхуцкију, онда Белина слика може у потпуности заменити класике. Можда ће за неколико година пројекат добити статус класичног теен хорор-а, који је за данашње одрасле особе био “Сцреам”.