Филм "Снајпер": рецензије и критике

Године 2014. објављен је филм Снипер Цлинт Еаствоод. Главну улогу имао је згодни Брадлеи Цоопер, који је посебно за ову улогу постигао максималну сличност са својим звјезданим прототипом.

Порекло филма

"Снипер" - филм о рату, тако да се очекивало да ће овај филм постати номинован за Оскара. Истовремено је објављен и други део хваљене акције на основу књиге “Игре глади”. Холивуд, који је утонуо у срце, чекао је резултате такмичења у бок-оффицеу, а на крају је снајпер и даље заузимао водећу позицију. До данас, постоје подаци да је овај филм прикупио највећу благајну о резултатима за 2014. годину!

Порекло филма настало је 2012. године и везано је за чињеницу да је Брадлеи Цоопер успео да стекне право да направи биографски филм о америчком снајперу, који је постао познат по својој спретности и уништио 260 непријатељских милитаната у Ираку. Право име хероја Цоопера је Цхрис Киле. Он је ушао у историју САД-а као најсмртоноснији војник, не бојећи се борити се за своју домовину и покривати леђа пешадије.

Посебно оштар заплет дао је чињеници да је за шефа Криса проглашена висока награда, а он је постао најпожељнији плијен ирачких противника. Године 2012. сам херој је већ пензионисан код куће, а Брадлеи Цоопер, дотакнут његовом причом, неуморно је радио на документацији филма.

Лансирање пројекта

Филм "Снајпер", чији су прегледи сакупљени, били су позитивни, иако контрадикторни, у многочему захваљујући његовом успјеху причи која је изазвала покретање пројекта. Пројекат је био веома амбициозан, а Цоопер је првобитно планирао да филм постане озбиљан кандидат за Оскара. Он сам није желео да глуми у филму, већ је мислио да се ограничи на продуцентско дело. Међутим, судбина је одредила другачије.

Брадлеи Цоопер је успјешно склопио уговор са студијем и понудио као кандидат за главну улогу Црисса Пратта, који раније није био препознатљив по озбиљним улогама. Другови су били незадовољни овом одлуком и ставили Брадлеија пред избор: или он игра главну улогу, или пројекат никада не чека на лансирање.

Следећи корак у стварању филмског ремек-дела војне мисли био је да се пронађе редитељ и редитељ. То се брзо догодило и убрзо је објављено да ће се за њега побринути Давид Русселл. Штампа је очекивала такав преокрет догађаја, јер то не би била прва сарадња момака на сету, више су обоје врло топло говорили једни о другима. Међутим, судбина је одлучила другачије, а Русселл није успео да створи "снајпер". Рецензије филма су почеле да добијају замах унапред, јер је иза арене изашао Стевен Спиелберг. То се десило са закашњењем, у мају 2013. године, када је Цоопер био принуђен да обавља друге филмске пројекте.

Неочекивани обрт

"Снајпер" - филм о рату, заснован на стварним догађајима. Можда је то додало филму одређену карму, јер се насликана радња морала драстично промијенити због трагичних догађаја који су се догодили. Чим се сазнало да ће Спилберг бити редитељ, а почело снимање, прототип главног лика филма, Цхрис Киле, трагично је умро од стране бившег колеге. То је увелико узнемирило све учеснике у филмском процесу, дајући им веће уверење да ће сећање на америчког хероја заувек остати у срцима Американаца.

Стевен Спиелберг, са својим инхерентним скрупулама, одлучио је да радикално промени заплет, уведе нове глумце. То је изазвало контроверзу од стране филмског студија и пратилаца. Преговарачки процес је запријетио да неће успјети, јер директор није желио компромис. Након тога, одлучено је да се прошири завршни дио филма како би се Килеова смрт приказала што трагичнијом. Спиелбергова идеја о буџету могла би да се упореди са хигх-тецх блоцкбустер-ом, тако да, не желећи да чини уступке, морао је да напусти сет и није почео да ради.

Клинт Иствуд - по целој глави

Глумац се у више наврата трудио да буде редитељ. Он доследно тврди да је сваки његов посао последњи, и он више неће стајати на сету. Међутим, брзо се сложио да води процес стварања филмског ремек дела "Снипер". Филм, глумци, па чак и оригинална радња, нису изазвали сумњу у Еаствоод у успјешном завршетку пројекта. Идеја није била да се прикаже рат са самим Ираком, већ само да се истакну феноменални моменти из историје пословних путовања Цхриса Килеа. Његовом смрћу одлучено је да се објави у филмовима, како се не би удаљило од главне приче - филма о бриљантном снајперу, породичном љубави, брижном супругу и поштованим грађанима његове земље.

Клинт Иствуд је поступао са прецизношћу предатора који је описао жртву. Посада је одмах почела да ради. Први пут је филм снимљен у Лос Анђелесу, а затим се група преселила у Мароко, гдје је одлучено да се снимају сцене са војним операцијама.

Изнајмљивање

У јесен 2014. године, тачније - у новембру, филм је приказан у оквиру филмског фестивала. Филмски критичари су нестрпљиво чекали и сам филм и прилику да оцијене Цлинта Еаствоода као директора тако обећавајућег пројекта.

Што се тиче филмских критичара, они су један за другим пророковали пројекту бројне награде, а такође су наговестили да ће ући у историју као један од најбољих војних филмова. Филм "Снајпер", чији су осврти у уском кругу наговијестили све ловоре, заправо није испунио очекивања. Чињеница је да је, у децембру у масовној дистрибуцији, трака добила само неколико награда у безначајним номинацијама, које нису могле да узнемире Еаствоод.

Можда целу ствар у 2014?

Мало узнемирена судбином филма, руководство филмског студија је крајем децембра објавило филм у масовном најму, ограничивши се на само три биоскопа. То је било досадно, јер је благајна била веома мала. Јануар 2015. био је судбоносни месец у историји филма. Церемонија Осцара имала је позитиван утицај на филм, јер је објављено да је освојио 6 награда. Људи су пожурили да купе карте, а управљање садржајем је одмах пристало да емитује филм у 35 биоскопа. Три дана, на изненађење већине, укључујући и Клинта Иствуда, филм "Снајпер", који је прелетио критике широм света, сакупио је 90 милиона долара на благајни.

Већ неколико недеља прича о Цхрису Килеу водила је продају у САД-у. У марту, свет се проширио кроз нечувене вести! Испоставило се да је Снипер сам (филм), глумци који су играли у њему успели да постигну највеће поштовање међу гледаоцима у тиму и до краја 2014. године добили су титулу најбржег филма! Можда звучи мистично, али да ли је заиста требало да сачека све до почетка 2015. године да уздрма све ловорове из мукотрпног и савјесног рада филмске екипе?

Која је тајна филмског успеха?

Многима се може чинити да је ово само обична драма, више него зачињена типичним патосом и хероизмом Американаца. Очигледно, ово није сасвим тачно, јер је симпатија публике тешко победити чак и титанима кино бизниса! Постоји неколико чињеница. Прво, из редитељске тачке гледишта, филм је снимљен, како кажу, "у бика". Читаоци ће се сложити да су посљедњих година питања војне природе и мирне ситуације у свијету били посебно акутни. Ако је филм снимљен из војних разлога прије десет година могао тражити награде само у случају високих буџета, првокласних глумаца и рада ПР људи без грешака, данас су се патриотски мотиви уздигли до неба. Америчке породице са посебном стрепњом доживљавају константне мисије својих чланова породице на територију непријатеља. Бројни терористички чинови чине становнике мегалополиса који су далеко од реалности војне стратегије и плаше се страха. Прича о хероју који је могао тихо да се сакрије иза зидина ирачких рушевина и тешко да ризикује свој живот за мање обучене војнике не може помоћи, али повриједити срца оних који су лично познавали Цхриса Килеа, а још више знали како су ствари у стварности.

Дуго времена на уснама свих Американаца био је легендарни амерички снајпериста. Рецензије филма углавном се заснивају на већ слушаним вијестима из Ирака, гдје је Киле покривао своје војне успјехе током Килеовог живота. Клинт Иствуд се показао изузетно мудро са становишта не само директора, већ и ПР-а свог пројекта. Бројни патриотски симболи, заставе САД-а, тзв. Послератни синдром ... Све то заједно чинило је да срца сваког посматрача, чак и оних далеко од војне службе, дрхте.

Филм "Снајпер". Херитаге. Ревиевс

Наравно, филм заснован на стварним догађајима ући ће у историју као непроцјењив артефакт. Трагична смрт Криса Кајла на самом почетку снимања учинила је овај филм још популарнијим, а суђење његовом убици - Марину Едију Руту - додало је гориво ватри. Непревазиђена и реалистична игра Брадлеи Цоопер је пројекту дала посебну драж, показујући главног лика не само бхактама своје земље, већ и вољеном човјеку који је спреман учинити све за своју обитељ - чак и напустити узрок свог живота. Међутим, мишљења о чистоћи намјера америчког војника су била подијељена, јер су се у Холивуду сложили око мишљења да је филмска верзија изашла врло окрутно и показала много насиља.

Биографска драма Клинта Иствуда сусрела је бројне приговоре. Ово је ставило не само его режисера, већ и будућност Снипер пројекта. Рецензије филма су на неки начин биле оптужујуће, позивајући Еаствоода да размисли о томе колико је важно представити слику плаћеника као херојске. Критичари су напали филмске ствараоце оптужбама за погрешне приоритете и аморалну пропаганду рата. Међутим, како се може сасвим разумјети публика, која се, с једне стране, радује када гледа, са осјећајем поноса за сународњака који двапут иде у кино за исти филм, а са друге стране, онда замјера креаторима филма да не поштују етичке стандарде?

Шта тачно критичари окривљују креаторе "снајпера"?

Апт стрељач и пропали каубој само на први поглед, према холивудским критичарима, изгледа као слатки и пристојан момак. У ствари, он је брутални убица који је отишао у рат да легално убије људе. Само два пута херој оклева са одлуком: пуцати или не пуцати. У оба случаја, дете је под пиштољем, а онда се открива сва напетост парцеле. Филм "Снајпер", чији су се осврти претворили у оптужне критике, једном је дао разлог филмским критичарима да заузму посебно агресивну позицију, када је Цхрис ипак одлучио да пуца на дете. У очима кинематографа, овај прекршај је изгледао неопростиво.

Сарадник Цлинта Еаствоода, редитељ Мицхаел Мооре, изразио је посебно огорчење због филма, као и саркастичне примједбе. Он се трудио да исмева детаље сценарија, а такође је јавно исмевао епизоду која је бљеснула у филму, гдје су војници звали дивљаке Ирачана.

Руски филм "Снајпери: љубав на нишану"

У руској кинематографији откривена је и тема о људима који морају да живе на другој страни вида. Филм “Снајпер: љубав са очима” је вриједна интерпретација домаћег редатеља Зиновија Роизмана о томе како се мапе могу користити за вријеме рата. Прича о серијском филму говори о младом дечаку и девојци који су, уочи Другог светског рата, били на супротним странама барикада и водили непријатељске снајперске групе. Главни ликови су заљубљени једни у друге и не сумњају да ће ускоро морати да оду. Веома млади, као и сви романтичари, сањали су о дугом животу заједно и ни на који начин нису вјеровали да ће их нешто моћи одвојити. Испоставило се да је рат ставио све на своје мјесто.

Руски филм, по свом интензитету и емоционалној боји, сличи америчком филму "Снајпер". Херој отпора ирачким милитантима, Крис сања да оконча рат, надајући се да ће моћи да заштити своју породицу од ужаса који могу настати од непријатељских терористичких напада. Млада Катја и Саша, хероји руске кинематографије, сигурни су да рат неће утицати на њих и њихова осећања једни према другима. На крају, оба филма показују гледаоцу да окрутност и убиство остављају траг на свакој особи, и на крају ће сви морати да прођу кроз тежак период самоидентификације након завршетка непријатељстава.

Чији је био снајпер?

Године 2012. премијерно је приказан филм „Снајпер 2. Тунгус“ у дистрибуцији руског филма, а прототип главног јунака био је способан и спретан снајпериста, који је убио 360 Немаца. Акција се одвија током Другог светског рата, а главни ликови су неискусни стреличари, које тренира локални снајпериста по имену Тунгус. Ово је још једна војна историја која открива све тешкоће војника током извршавања борбених мисија.

Филм "Снајпер 2" је руски у дубини сваког хероја, али то не омета цртање паралеле између њега и сензационалног филма заснованог на ирачким борбама, као што је филм "Снајпер". Рецензије о њему много су више љуте него у Русији сличне. Можда је то због специфичности менталитета различитих нација или због чињенице да се Други светски рат не може приказати без насиља и окрутности. Међутим, филмски критичари не успоређују слике, упркос њиховим очигледним сличностима.