Филм "Последња ноћ у Њујорку": критике, режисер, заплет, глумци и улоге

У мелодраматичном филму са међународном глумачком кућом, Массеи Тадједин прича о томе где се доносе жеље, на примјеру љубавног квартета. На позадини њујоршког Сохо пејзажа у филму "Последња ноћ у Нев Иорку", Енглезкиња Кеира Книгхтлеи покушава да остане лојална Аустралијанцу Саму Вортингтону, Француз Гуиллауме Цанет то спречава, а секси Американка Ева Мендес окупана је у базену.

Карактеристике производног процеса

Режисер "Ласт Нигхт ин Нев Иорк" је Массеи Тадједин, некада познат у филмској индустрији као талентирани сценарист. Под њом је дошао сценарио за трилер "Јацкет", у којем је Книгхтлеи засјао са Адрианом Бродием. У свом дебитантском редатељском раду Массеи Тадједин покушао је погледати у душе главних глумаца, савјесно испитао њихове мисли, осјећаје, акције, а не улепшавао недостатке. Чини се да је редитељ само гледао ликове, дајући им вољу, постављајући питање: може ли сумња оправдати и изазвати издају? Али због недостатка искуства у режирању, Массеи се не држи ни у знању о људској природи ни у степену интензитета емоција. Према томе, трака је добила супротне критике. "Синоћ у Њујорку" има ИМДб рејтинг: 6.60.

Компромис

Филм "Последња ноћ у Њујорку", многи филмски ствараоци позиционирају се као модеран компромис између комерцијалног и ауторског филма данас. Трака јасно изражава опкладу на главну идеју, дизајн у којем се тема открива - мозаик ситуација и слика, присуство у атмосфери нечег интуитивног, неизрецивог у речима. Штавише, њена коморна представа, сва четири главна лика, крупни план, статична камера. Одвојени монолози ликова се изводе у прорачуну осјетљиве перцепције публике.

Иако скрупулозна тема прељубе уопште не сија са иновацијама, слика је интригантна и држи вас у неизвесности. У рецензијама “Ласт Нигхт ин Нев Иорк”, заслуге пројекта укључују примамљиве ноћне пејзаже и инспиративну музику која помаже гледаоцу да урони романтичну атмосферу. Фасцинантан лајтмотив је углавном због композитора Цлинта Манселла, познатог као аутор музике за филмове „Црни лабуд“, „Рекуием фор а Дреам“ и многе друге.

Кратак опис приче

Радња "Ласт нигхт ин Нев Иорк" представља публику главним ликовима - брачни пар Мицхаел (Сам Вортхингтон) и Јоанна (Кеира Книгхтлеи), који се, упркос протекле четири године, још увијек воле. Међутим, у ријетким досадним тренуцима између супружника настају несугласице и дешава се да се Јоанна присјећа свог француског бившег љубавника Алека (Гуиллауме Цанет).

Јоанна и Алек су преживели бурну аферу у прошлости, која никада није добила достојан закључак. Обично носталгија брзо прође одмах након помирења супружника, али не овога пута. Девојка сазна за пут свог супруга, који иде са необично атрактивним колегом Лауром (Ева Мендес). Вриједан пара да се опрости, из снова Јоанне материјализира згодног Алека. Док супружник, који није сигуран у сврсисходност прељубе, плива са Лауром у базену, Јоанна је у стању да стане на крај односима протеклих година.

Жанр ужитака

Према рецензијама, "Синоћ у Њујорку" више личи на класичну позоришну продукцију него на целовечерњи играни филм. Овоме мишљењу доприноси настојање директора да заштити своје потомство од најмањег присуства специјалних ефеката. Массеи Тадједин је створио причу која звони из чистоће, у којој нема ништа сувишно. Једини изузетак може бити слика претјерано педантног књижевног агента који при првом упознавању с особним животом пита главног лика.

Главна интрига траке, према рецензентима, своди се на елементарна питања: хоће ли се прељуб догодити, и ако неко промијени некога, онда у ком реду? Истовремено, на позадини непоколебљивог "сретног краја", који готово сви ромкоми који се котрљају са завидном регуларношћу третирају гледаоца, ово поравнање може бити веома узбудљиво. А жанр "Синоћ у Њујорку" није тако јасно дефинисан. Слика је позиционирана као мелодрама, а укључује елементе трагикомедије и чисте драме.

У поређењу

Дебитант у режирању Массеи Тадједин, према мишљењу стручњака из кинематографије, носи са својим задатком ништа мање од једног од неколико сретних власника свих главних награда америчке филмске индустрије Микеа Ницхолса, који се у психолошкој драми "Цлоседесс" суочио са интересима Јулие Робертс, Наталие Портман, Цливе Овен и Јуде Лав . Истина, догађаји његовог пројекта одвијају се у Лондону, вријеме акције је ограничено на два дана, а ликови мијењају партнере са вртоглавом спретношћу. Али, као што кажу рецензије „Последње ноћи у Њујорку“, Тајарин приступа проблемима љубавне геометрије са правом женском лукавошћу. Од мушке солидарности, Николс никада не би натерао свог хероја да изабере између Еве Мендес и Кире Книгхтлеи. А Массеи искрено демонстрира борбу сва четири хероја искушењем.

Упркос чињеници да на слици није сваки гледалац пронашао лика са којим се може повезати или барем са њим суосјећати, глумци „Синоћ у Нев Иорку“ су похваљени за демонстрирану вјештину. Све улоге се играју савршено. Квартет протагониста је убедљив, кредибилан и емоционалан. Чак и Сам Вортхингтон (“Аватар”), у чијем таленту после “Битке Титана” многи су сумњали.

Нарочито бриљантно отелотворила је слику Јоане шармантне Кире Книгхтлеи ("Пирати са Кариба", "Анна Каренина"). Глумица на слици је врло изражајна, није изненађујуће да у Америци њено име служи као апсолутна гаранција благајни било ког филма. Иако Јоанна није сасвим њен тип, али Кира је заиста желела да се изрази у драматичној улози, а продуценти нису били против тога да у свој пројекат увуку звезду таквог нивоа. Гуиллауме Цанет (“Тхе Беацх”, “Тхе Унсинкабле”) и Ева Мендез (“Једном у Мексику”, “Тхе Гхост Ридер”) нису инфериорне у глумачким вјештинама својим колегама, додајући реализам ономе што се дешавало.

Разлог за одлазак у биоскоп

Упркос позитивним рецензијама, „Синоћ у Њујорку“ није успело да се приближи комерцијално успешној „Близини“. Прикупљање готовог новца је премашило почетни буџет, али касета за изнајмљивање није експлодирала, иако не без заслуга.

Прво, Кеира Книгхтлеи је заиста невероватна, неки критичари имају тенденцију да Јоанину слику сматрају једном од најбољих улога. Друго, финале филма, који се, наравно, не може поредити са раним радовима М. Н. Схиамалана, ипак подстиче машту публике и не предвиђа се до последњег кадра. И ниједна холивудска љубавна прича не прима такве похвале. Треће, промене у судбини ликова, њихових мотива, акција и акција веома су сличне стварном животу, што може бити изговор за одлазак у биоскоп и гледање слике.

Препоруке

Било би прилично храбро препоручити филм гледању широке публике. У условима тешке руске стварности, гледање ове озбиљне и дубоке слике у биоскопској сали може се претворити у разочарење за многе. "Ласт Нигхт" - пројекат за прилично одраслу публику. Младима и тинејџерима се то можда не свиђа. Поента није у недостацима пројекта, само тинејџери неће разумети суштину веома тешких и деликатних односа између ликова.

Поред тога, критичари се фокусирају на критике у "Ласт нигхт ин Нев Иорк" да филм није намијењен категорији гледалаца који су бескрајно уморни од бескрајних дијалога. И замисао Массеи Тадјединице, иако је постављена и одиграна савршено, засићена је њима до очију.