Позориште Современник, "Непријатељи. Љубавна прича": осврти на представу, заплет, глумци

Позориште Современник основано је 50-тих година прошлог века у Москви. Олег Ефремов сматра се шефом позоришта на извору. Иако је у то време позориште било само група уметника, уједињена у настојању да се постигне заједнички циљ. Наиме, прогласити себе, своју креативност и протестирати против формализма, који је недавно био на челу умјетности. Почетне тешкоће у функционисању позоришног удружења довеле су до његовог аскетског стила. У уметничкој групи није било сталног места за извођење, лутали су од позоришта до позоришта. До сада, 1964. године, Современник није добио титулу државног позоришта, а 10 година касније трупа се није населила у вили на Чистопрудном булевару. Сада се налази "Савремени". У вријеме оправдања казалишта, његова глава је већ била Галина Волцхек, још увијек управља радом казалишта.

Карактеристике позоришта "Савремени"

Током своје 50-годишње историје, позориште је постало познато не само мускарцима, него и становницима страних земаља. Програм представа је заснован на академској традицији Московског уметничког позоришта, методи Станиславског (која је тако страном формализму) и инсценирању руских драма. Данас, на сцени Современника, могу се видети и представе руских аутора (А. Чехова, А. Володина) и страних, као што су Виллиам Гибсон, Бернард Схав, Симон Стевенс.

Успјех посјетитеља казалишта оправдава чињеница да тим Современника настоји показати истину у умјетности и то на језику разумљивом модерном човјеку.

Прича о љубави између непријатеља

Од актуелних продукција, саветујемо вам да се одлучите за перформанс заснован на раду нобеловца Басхевис-Сингера „Непријатељи. Љубавна прича. Први пут је у Израелу настала продукција, а на позорници московског театра недавно је постављен број. Међутим, менаџмент је већ добио доста позитивних коментара о представи “Непријатељи. Лове Стори ”у Современнику.

Резиме романа

Прича говори о судбини Јевреја, који су чудом преживели период фашистичке окупације. Догађаји се одвијају у Америци након рата. Протагонист представе - Херман Бродер. Војни хаос који је владао током догађаја у Пољској, лишио је Хермана жену и децу. Јадвигина слушкиња га је дуго спасила од смрти.

Из захвалности, Бродер се оженио с њом. Истовремено, он има аферу са Маријом, његовим сународником, који ускоро затрудни. Наравно, Маша тражи да је Херман узме за своју жену. У овој ионако тешкој ситуацији, изненада сазнаје да је његова жена Тамара, коју је сматрао мртвом, жива! Оно што ће херој учинити у овој ситуацији, можете сазнати посјетом представи у позоришту.

Како је дошло до идеје о производњи?

Идеја о постављању представе засноване на роману Исака Басхевис-Сингера настала је од директора позоришне куће Галине Волцхек одмах након читања дела "Непријатељи. Љубавна прича". Збуњени, али животна прича није оставила њене мисли. Он ју је инспирисао на одлуку да се представа укључи у репертоар Современника. Галина Волчек је рекла да је импресионирана изражајношћу главних женских улога и карактера главног лика, и одмах сугерисала с ким ће глумци трупе лако да се носе. Она је у свом прегледу представе “Непријатељи. Љубавна прича у "Современнику" каже да је прилика да се на сцени створи слика хероја историје, постала најврједније искуство у каријери радника умјетничког колектива.

Тражи кандидатуру директора

Враћајући мало уназад, вреди напоменути да је дуго времена рад на производњи био "замрзнут". Што се тиче рада на послу, био је потребан редитељ који је могао пренијети атмосферу повијести, задржавајући све нијансе изворне радње. Овај директор је био Еугене Арие. Галина Волчек, која се састала са њим током турнеје у иностранству, понудила је да учествује у раду на представи.

Арие у прегледу представе „Непријатељи. Љубавна прича ”у Современнику је истакла да је радо прихватио понуду да почне радити на представи. Он је нагласио да тема рата и његове деструктивне последице тече као црвена нит кроз целу историју човечанства. Жеља да се открије таква озбиљна тема у креативности захтијева одговорност. Евгениј Ари је задовољан резултатима рада позоришног тима под његовим руководством и нада се да продукција неће оставити гледаоца равнодушним.

Карактеристике производње

Уметнички тим позоришта јасно је изложио кључне тачке радње тако да гледалац може да осети атмосферу послератне Америке која је владала на сцени. Гледаоцу је представио свој поглед на роман. Много труда у стварању слика хероја поставили су стенограф и костимограф Семион Схепхерд. Композитор Ави Бењамин допунио је ситуацију одговарајућом музиком, а дизајнер расвјете Дамир Исмагилов увео је расвјету тако да свака фаза производње изгледа као ренесансне слике. Изнад кореографије “Непријатељи. Љубавна прича је радио Николај Андросов.

Као што смо већ приметили, Јевгениј Арие је, заједно са асистентима Олга Султанова и Олегом Плаксином, радио на постављању.

Допринос позоришних глумаца раду

Сада ћемо приметити рад глумачке трупе. У стварању продукције посебна пажња посвећена је глумцима. За рад су привукли само мајстори свог заната.

Улога Хермана Бродера отишла је глумцу Сергеју Јушкевићу. На први поглед, слика збуњеног мушкарца у вези са девојкама је прилично једноставна. Само ако не узмете у обзир да се збуњеност догађа у тешком војном периоду, а човек у његовим рукама је број из концентрационог логора. Ове околности, наравно, компликовале су задатак глумца Сергеја Јушкевића.

Није био сам у задатку да игра тако двосмислен карактер. Исто се може рећи и за лик глумице Алионе Бабенко. Од посебног интереса је слика симпатичне слушкиње Јадвиги. Како би се она понашала у ситуацији у којој је добила само наду за срећу и одмах је одузета? Како ће два лика ступити у интеракцију? Глумица Алиона Бабенко, како би у потпуности искусила карактер свог лика, који долази из Пољске, чак је отишла у своју домовину.

Следећи лик је можда најдубљи у смислу искуства. У продукцији „Непријатељи. Љубавна прича ”Еугене Симонов је позван да глуми несталу жену главног лика. Њој је пало да створи слику човека који, након прошлих патњи, одбија да себе види живог.

Напротив, у драми „Непријатељи. Љубавна прича ”Чулпан Кхаматова је морао да пренесе слику лика, жељног да живи и даје живот, упркос ужасима рата.

Шта је спектакл као публика?

Представа је апсорбовала сву креативну страст и интензитет са којим су његови ствараоци радили. Драматизација доводи до тога да гледалац има праве емоције, да га опчињава заплетом и атмосфером. Јунаци драме са надом у своја срца трагају за смислом егзистенције, за коју их је рат лишио. Закопани су у успоменама и сновима о бољем животу. Јунак, тражећи уточиште од својих страхова, налази га у лице женској слици: преданост (Јадвига), слика страсти (Масха) и слика мајке (Тамаре). Социјалне теме дотакнуте у продукцији добијају ново читање, потичући свијест гледатеља.

Позориште и познавалац уметности морају да посете ово позориште и сами виде снагу креативне енергије која долази публици током продукције. Посетиоци тврде у рецензијама о представи „Непријатељи: љубавна прича“ у „Современнику“ да ће вас заједнички рад редитеља, режисера, декоратера, глумаца уронити у потпуно други свијет. Осећат ћете се на мјесту хероја и проживјети све туге и радости с њима.

Чувена франшиза "Индиана Јонес": сви филмови по реду, листа слика

Моргана Пендрагон: Опис карактера и фотографије

Живот и дело Шервуд Андерсон