Рецензије филма "Злочин" (2017): предности и недостаци

У јулу, ТВ канал Русија 1 покренуо је акциону емисију „Злочин“ у режији директора ТВ емисије Максима Василенка, познатог по пројектима „Заставник Шматко, или Ио-мине“ и „Откривење“, са Павелом Пролучиним („Мајор“) и Дарјом Мороз („ Кућа са љиљанима “) глуми. Према речима директора, није могао да одбије да прилагоди невероватну скандинавску драму и комплексну психодраматичну историју на којој се темељи сценарио.

Основа домаћег производа заснива се на данско-шведском серијском филму “Убиство”, који је стекао огромну популарност не само у европским земљама, већ иу Америци, гдје је објављена адаптацијска верзија овог формата. На садашњој позорници, филм „Злочин“ (2017) критичари описују као дословну адаптацију скандинавског оригинала, који се показао разочаравајуће сивим и готово безубим. Ипак, нада у пробој и даље остаје, упркос чињеници да пилот епизоде ​​не садрже никакву посебну иницијативу од стране стваралаца.

О парцели без спојлера

Готово све рецензије о филму "Злочин", које су оставили филмски стручњаци, подвргнути су детаљној анализи компоненте пројекта. Све почиње са чињеницом да главни лик Алекандер Москвин (Дариа Мороз) испуњава последњу дужност у провинцијском приморском граду пре него што је пребачен у главни град. Према једној несрећној несрећи, ових дана се дешавају бројни алармантни догађаји - у шуми су пронађени елементи женске одеће, примљена је изјава о нестанку локалне дјевојчице Татјане, а у пртљажнику у најближем рибњаку пронађен је удубљени аутомобил с лешом. Сваком искусном оперативцу морате брзо донијети ток онога што се догађа почетник Андреј Чистјаков (Павел Прилучни). Наравно, Чистјаков је присиљен да остане, ау међувремену се истрага о убиству одвлачи у чврсти чвор, чврсто везујући приватни и политички живот локалних олигарха и студената.

Филм “Злочин” (2017) носи ову интригантну интригу. Ко је убио Таниу, рецензије, наравно, ћуте. Аутори само наговјештавају да су многи мјештани укључени у трагедију, а откривање случаја прети да се претвори у праву драму. Сваки нови дан оперативаца је нова серија.

Скоро копија

Филм „Злочин“ са Даријом Мороз добио је не баш ентузијастичне критике, можда зато што нема јединствене полетности. Заиста, у неким гранама уметности, технике копирања се користе за побољшање уметничких вештина. Метода је усмерена на полирање вештина новајлијских стваралаца тако да они апсорбују сву мудрост аутора оригинала, а затим, након што су их развили, индивидуализовани.

Али ова техника је прихватљива у сликарству, архитектонском дизајну и фотографији, али не иу кинематографији. Модерни домаћи телевизијски новинари, а делимично и филмаши, често прате пут најмањег отпора, лишавајући своје креације јединственог врхунца.

Зато рецензије филма "Злочин", написане на скептичан начин, називају адаптација европске серије у руском формату несофистицираном и опипљиво поједностављеном. Међутим, многи нису успјели поновити успјех изворног пројекта. Најуспешнија адаптација, по мишљењу светских критичара, је „Убиство“ из Фок канала, где су главне улоге одиграли М. Инос и И. Киннаман. Остатак покушаја није могао да достигне ниво скандинавских ТВ људи, укључујући домаћи производ који је снимио М. Василенко.

Маин снаг

Рецензије филма "Криминал" главни проблем називају потпуном некомпатибилношћу менталитета и свакодневног искуства публике. Пројекат Василенко понавља грешке многих других руских обрада познатих страних теленовела као што су Лунгинска домовина и Како сам срео вашу мајку. Домаћи гледалац једноставно не разуме како лучки радник може да приушти голубарник, како наши полицајци могу да испуне Интерполове стандарде. Али за публику аутентичан изглед спаја политику и бизнис, прљаве интриге уочи избора.

Посебна атмосфера

Али рецензије филма "Криминал" уз Прилуцхни хвале визуализацију серије. Улога удаљеног приморског града у којој се прича одвија одиграо је Калининград. Иначе, снимање “Плакете” је недавно завршено - још једна адаптација, у овом случају француског телевизијског хита. Због климатских карактеристика изабраног места, аутори су успели да одрже посебну атмосферу. Вријеме и тамна, претежно сива боја стварају посебан осјећај безнађа и пустоши, пријеко потребну причу која је у позадини заплета.

Најјачи глумачки ансамбл

Такодје рецензије филма "Криминал" славе снажан глумачки ансамбл серије. Водеће улоге играју праве звезде националног филма - Д. Мороз, П. Прилуцхни, Л. Артемиева, А. Смолиаков, А. Кхмелнитскаиа, А. Цхернисхов, И. Костолевски, П. Трубинер, В. Иуматов и други. Међутим, понекад се чини да су актери ограничени креаторима који одлучно копирају не само компоненту радње, већ и слике ликова. Стога изванредни извођачи не морају да демонстрирају читав спектар свог талента, већ да имитирају скандинавске глумце.

Као начин да се иницира прелепо

Иако се нада да су филмски ствараоци покушали најбоље што могу, не узалуд, упркос чињеници да су многи критиковали емисију безобзирно, упоређујући је са адаптацијом. Међутим, амерички телевизијски репортери су се ипак усудили да промене финале скандинавског оригинала. А руски формат има много више епизода, а судећи по рецензијама, многи људи то воле. И упркос чињеници да се премијера већ одиграла, спорови између телевизијских компанија до сада нису ослабили. Тако ће временом постати јасно да ли ће пројекат Василенко и даље бити копија, несофистицирано понављање, или су сценаристи канала Россииа и даље успели да импресионирају софистициране обожаватеље телевизијских детектива. У сваком случају, чак и са најдепресивнијим сценаријем, креаторе пројекта треба похвалити барем за покушај адаптације. Изненада, гледалац, гледајући руски „Злочин“, жели да га упореди са европским оригиналом и почне да га гледа? Ово је уједно и одређени начин упознавања сународника у прелепој уметности кинематографије, иако мало тужно.